Autamme täyttämään GDPR:n vaatimukset kevyesti ja ymmärrettävästi

GDPR:n eli EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset koskettavat käytännössä meitä kaikkia. Henkilötietojen käsittelyä koskevien pelisääntöjen EU:n laajuinen yhtenäistäminen on ollut monella tapaa haastava projekti ja asetettujen vaatimusten ymmärtäminen yritystasolla on aiheuttanut paljon päänvaivaa. Mikäli GDPR ei ole ennestään tuttu, suosittelemme tutustumaan artikkeliin GDPR:n asettamista vaatimuksista tai ottamaan yhteyttä asiantuntijoihimme.

Usein vaatimusten täyttäminen vaatii pienyrityksissä kuitenkin lopulta vain muutaman A4:n verran tietoa omasta yritystoiminnasta. Yrityksen henkilömäärän ollessa suurempi, tulee pohdittavaksi myös henkilöstön koulutukseen liittyviä kysymyksiä. Autamme löytämään optimaalisen ja kevyen tavan saattaa yrityksenne henkilötietoja koskevat asiat vaaditulle tasolle yrityksen koosta riippumatta.

Yrittäjille ja PK-yrityksille suunnattu GDPR-palvelumme jakautuu kolmeen osa-alueeseen: 

1) Yrityksen nykytilanteen arviointi ja liiketoiminnan kartoitus GDPR:n näkökulmasta;
2) Tarvittavien toimenpiteiden ja asiakirjojen määrittäminen; ja
3) Sopimusten, käytäntöjen ja ohjeistusten laadinta tai päivittäminen sekä tarvittaessa myös koulutuksen järjestäminen.

Ensimmäisessä kartoitusvaiheessa käymme läpi yrityksen toiminnan selkeän räätälöidyn tarkistuslistan kautta. Pidämme huolen siitä, että yrityksenne prosesseihin ja henkilötietojen käsittelyyn liittyvät näkökulmat selvitetään asianmukaisesti. Saatuamme kartoitusvaiheen kautta kattavan käsityksen liiketoiminnastanne ja siihen liittyvistä käytännöistä, kykenemme yksilöimään tarvittavat päivitykset, asiakirjat ja toimenpiteet tietosuoja-asetuksen vaatimusten täyttämiseksi.

Yrityksen yksilöllisistä lähtökodista riippuen osalle yrityksistä täytyy kartoitusvaiheen tuloksiin pohjautuen laatia täysin uudet sisäiset toimintaohjeet, tietojen käsittelyä koskevat sopimukset (Data Processing Addendum, "DPA") ja henkilötietoja koskevat julkiset tietosuojaselosteet. Joidenkin yritysten osalta kartoituksen lopputulema voi olla se, että yrityksen tarvitsee ainoastaan lisätä muutama uusi kappale olemassa oleviin sopimuksiin. Kun tarvittavat toimet ovat selvillä, pystytään ne kaikissa tilanteissa toteuttamaan tehokkaasti ja ymmärrettävästi GDPR:n vaatimukset täyttäväksi sopimus-, käytäntö- ja ohjeistuskokonaisuudeksi..

Kevytjuridiikan palvelumalli

Aloitamme kaikki tietosuoja-asetuksiin liittyvät projektit puolen päivän kartoituksella.
Kartoitus kestää n. 2-4h ja siihen sisältyy edellä mainitut kohdat 1 ja 2. Hinta kartoitukselle on kiinteä 395€.

Kartoitusta seuraavista jatkotoimista sovitaan tapauskohtaisesti erikseen. Jatkotoimet suoritetaan joko tuntityönä tai uusilla puolen tai koko päivän paketeilla riippuen kartoituksen tuloksista ja sen pohjalta arvioitavasta työmäärästä. Nopeat korjaukset teemme tuntityönä hintaan 100€/h.

Keskimääräinen kokonaiskustannus räätälöidyn tietosuoja-asetusten vaatimusten täyttämiseksi on yrittäjillä ja pienyrityksillä keskimäärin n. 650-1500€. Keskisuurten yrityksen osalta hinnat ovat alkaen 1145€ (sis. puolen päivän kartoituksen ja yhden lakipäivän).

Ottakaa yhteyttä alta ja sovitaan aika kartoitukselle. Kartoitus on mahdollista suorittaa yrityksenne tiloissa pääkaupunkiseudulla tai täysin sähköisesti. Tällä sivulla mainittuihin hintoihin lisätään alv.

Tilaa GDPR-kartoitus 395€ (+alv)


GDPR-kartoituksen tilaaminen Kevytjuridiikalta on helppoa ja turvallista. EU-oikeuteen erikoistunut teknologiajuristimme tutustuu yrityksesi toimintaan kattavasti ja luo räätälöidyn suunnitelman tietosuoja-asetuksen vaatimusten täyttämiseksi.

Huomioimme kaikissa toimeksiannoissa toimialan ja liiketoiminnan erityispiirteet. Kartoituksen jälkeen tiedät tarkalleen, kuinka tietosuoja-asetuksen vaatimukset täytetään juuri sinun yrityksessäsi.

Kartoitus toteutetaan puolen päivän pakettina ja se kestää n. 2-4h. Pakettiin kuuluu valmistautuminen ja asiakkaan liiketoimintaan räätälöity raportti GDPR:n vaatimista toimista.

Toimeksianto laskutetaan 14 päivän maksuajalla kartoituksen valmistumisesta. Kartoituksen tilaaminen ei sido sinua jatkotoimiin, vaan niistä sovitaan aina asiakkaan kanssa erikseen.

Kiitos, tietojen lähettäminen onnistui! 

Palaamme asiaan pikapuoliin.
Hups! Jotain meni vikaan viestiä lähettäessä.
Tehdään yhdessä kevyempi huominen

Haluatko lisätietoa?

Tarjoamme kaikille uusille asiakkaille maksuttoman lähtökartoituksen, jonka avulla selvitämme palvelutarpeen ja annamme suosituksemme asian ratkaisemiseksi. Annamme samalla myös kustannusarvion.
Ota yhteyttä